Week 6 - Reisverslag uit Mexico, Verenigde Staten van Isabel Prinsen - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Mexico, Verenigde Staten van Isabel Prinsen - WaarBenJij.nu

Week 6

Blijf op de hoogte en volg Isabel

12 September 2015 | Verenigde Staten, Mexico

Training op Labor Day was niet zo een pretje. Ik had al een paar dagen last van mijn rug maar ik dacht oh dat gaat wel weer over. Zoals dat bij mij normaal na 2 dagen weggaat. Tijdens training bleef het maar pijn doen en ik kon amper rennen. Elke pas, sprint, set, serve deed pijn. Dinsdag werd de pijn erger en slapen was ook geen pretje. Woensdag was de trainer er. ( Dat is de fysio van ons team, ja die noem je trainer en je echte "trainer" noem je coach... RAAR ). Na wat oefeningen en testjes met hem gedaan te hebben zei hij dat mijn spieren in me rug heel erg vast zaten met nog een heel verhaal eromheen wat ik niet begreep. Maar als ik mijn oefeningen blijf doen is het volgende week als het goed is weer weg en kan ik weer spelen. Dat houdt in; elke dag 2 x de oefeningen doen. Na elke bezigheid me rug meteen koelen met ijs. Ik denk dat het komt doordat ik nog nooit zo intensief mijn rug heb gebruikt omdat ik elke dag train. Donderdag kon ik dus helaas ook niet meedoen met de wedstrijd. We hadden ook verloren, maar dat team was ook super goed. Maandag hebben we er weer een en dan kan ik het rustig gaan proberen maar ik moet niks forceren. We zullen het zien.

Om te reageren op Paul's vraag; nee we zingen nooit het volkslied voor school. Wel voor elke Varsity sportwedstrijd.In elke klas staat ook wel een Amerikaanse vlag. Het gekke is dat niemand mee zingt met hun volkslied. In Nederland was ik dat toch wel gewend. Heb even met de directeur van de school gesproken, die exchange students overigs geweldig vind, en ik mag een x mijn volkslied zingen. Be prepared.

Oh om nog even terug te komen op mijn toetsresultaten. Uiteindelijk ging een toets van een vak niet door maar er kwam een andere toets bij voor Engels. Dus afgelopen week had ik 2x engels en 1x wiskunde. Wiskunde heb ik nog geen resultaat van maar voor Engels heb ik twee keer een A gehaald. Ook hadden we een project voor Engels die ik samen deed met Kaylin, Esmée en Clara. Daar hebben we waarschijnlijk een A- voor of B+. Voor al mijn vakken sta ik tot nu toe een A. Dikke prima. A is 9 of 10. Zouden me Nederlandse docenten eens moeten horen ahah.

Morgen ( zondag ) gaan we uiteten met alle exchange students in Mexico. Vijf meiden. Dat gaat wat worden. Gelukkig kunnen we het vinden met allemaal en is het soms fijn om je ervaringen te delen omdat zij hetzelfde doormaken.

Clara en ik zijn tot de conclusie gekomen: je waardeert thuis nooit zo erg als je lang van huis weg bent. Opeens vind je je eigen woonkamer zo prettig. Mijn keuken waar ik altijd over zeik dat de koelkast amper of slecht gevuld is mis ik nu opeens. De kleine dingen die je normaal niet ziet, zie je nu wel. Ik ben blij als ik straks weer van die kleine dingen kan genieten. Maar ik geniet nu eerst nog even van mijn prettige leven hier :)

Dit weekend staat er voor de rest niks bijzonders op het programma. Gelukkig nog geen toets maar dat kan nog komen. Op dinsdag kunnen ze zeggen oha jullie hebben toets op vrijdag. HOE DAN ??!!!! Ik maak me daar ook gewoon teveel zorgen over want een toets is echt easy hier... Ook staan er 3 wedstrijden volgende week op het programma. We zullen zien hoe dat gaat :)

Isabel

  • 13 September 2015 - 11:57

    Maria:

    Ha die Ies,

    Het zal lastig worden als je weer in ons kikkerlandje bent, om gewoon Nederlands met jou te spreken.
    Als die A-s voor Engels beloven een geheel omgeturnde Isabel!
    Houd je rug recht, of juist niet met die oefeningen.
    Knap dat je alle dingen in den vreemde zo goed combineert. t Levert ook leuke weekverslagen voor ons op te lezen. Dank je wel en hartelijke groet en n stevige hug van de zandberen uit Bussum

  • 14 September 2015 - 09:57

    Frank:

    Leuk weer om te lezen ... ik stuur Marit & Gwen ook zo snel mogelijk naar Amerika, dan leren ze hun kamer en koelkast te waarderen begrijp ik ;-)

    Groetjes Frank

  • 14 September 2015 - 22:23

    Jeanine :

    Hi Ies,

    Ik hoor van Es allemaal enthousiaste verhalen en nu kan ik ook meelezen. Leuk!
    Het klinkt als of je als een Engelstalige afgetrainde sporter terug gaat komen.

    Gelukkig is je moeder weer terug van vakantie en is het weer veel leuker op het werk. 4 weken was ook wel heel erg lang.

    Ik ga je verhalen volgen en zal jou op de hoogte houden van Evi haar 'breekjaar'. Zij gaat waarschijnlijk vrijwilligers werk doen in Zuid Amerika.

    liefs Jeanine

  • 15 September 2015 - 11:07

    (mama) Esther:

    Haha die Ies, een halflege koelkast????? jij hebt het bij ons wel zwaar gehad he :-)
    Moet je nu helemaal niet komen nu we nog maar met zijn tweetjes zijn...
    Hopelijk gaat het weer wat beter met je rug, en heb je gisteren kunnen volleyballen.
    Tot snel skypes weer. Dikke kus, ook van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mexico

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2016

Begin 2016

30 December 2015

Einde 2015

07 November 2015

Week 13 en 14

21 Oktober 2015

Week10, 11 en 12

04 Oktober 2015

Week 8 & 9
Isabel

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 5717

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: