Week 13 en 14 - Reisverslag uit Mexico, Verenigde Staten van Isabel Prinsen - WaarBenJij.nu Week 13 en 14 - Reisverslag uit Mexico, Verenigde Staten van Isabel Prinsen - WaarBenJij.nu

Week 13 en 14

Blijf op de hoogte en volg Isabel

07 November 2015 | Verenigde Staten, Mexico

Eerlijk gezegd, kan ik me niet meer zo goed herinneren wat er allemaal gebeurd is... Maar wat ik me wel kan herinneren is dat we Halloween hadden. Al 2 weken voor Halloween gingen mensen hun tuin versieren en dat soort dingen. Op echt Halloween gingen kleine kinderen als een soort Sint-Maarten ( maar dan met enge outfit en zonder liedjes ) langs de deuren om vervolgens snoep te krijgen. Ikzelf ging samen met vrienden enge films kijken. Ik heb er 2 volgehouden. Bij de 3e viel ik toch echt in slaap. Het was echt super leuk! Afgelopen week had ik wel iets engs meegemaakt. Onze school was op lockdown; dat betekent je moet je klaslokaal deur op slot doen, in een hoekje zitten in het donker. Er is dan een gevaarlijke situatie op school. Onze school werd bedreigd door een man van een kind van onze school. Hij had niet de volledige voogdij of iets dergelijks en hij wilde zijn kind ophalen maar dat was niet toegestaan. Toen ging hij helemaal uit zijn plaat. Ik zat net in wiskunde. Toppunt van de dag. Eerst mochten wij de klas niet uit als de bel ging. Toen zat ik al zo van hmmm. ( Als je van gebouw moet wisselen liep je langs de gekke man en onze school wilde dat niet). Toen werd er omgeroepen we zijn op lockdown. Mijn docent nam dat super serieus dus moesten we in het donker in een hoekje gaan zitten. Ook zei hij: PAK EEN REKENMACHINE, WEES KLAAR OM TE GOOIEN, ALS JE GOOIT GOOI OP DE OGEN. Veel mensen zeggen wat helpen rekenmachines nou? Nou als er 20 leerlingen zijn die van 3 m afstand rekenmachines gooien raakt vast een iemand hem wel pijnlijk. Gelukkig was dit niet nodig en na 15 minuten konden we weer naar ons nieuwe uur gaan want de gast was gearresteerd. Het goede aan onze school is dat alle deuren op slot zijn en dat je aan moet bellen als je buiten "wisselen van lokalen" de school in wilt. En zo kan de office dame altijd besluiten om je buiten te laten als ze je niet vertrouwd of iets dergelijks. Gelukkig had de gekke gast geen wapen met zich maar dat wisten ze niet dus daarom namen ze deze maatregelen. Ja dat was me wel even schrikken.

Vrijdag gebeurde er ook nog iets. Maar dat was een oefening. Ik zat rustig on government. Toen moesten we opeens een tornado oefening doen. Dat betekende dat we van de een na hoogste verdieping naar begane grond moesten en in een kleermakerszit bij klas tegen de kluisjes aan moesten en met je handen boven je hoofd. Hester ( ander Nederlands meisje ) en ik keken elkaar aan van zo wat een week. Wij hebben namelijk nooit gevaarlijke situaties op onze school zoals tornado's of eventuele beschietingen.

Vandaag ga ik lunchen met Elizabeth en in de avond hebben we een bonfire. Deze week staat er niks bijzonders op het programma. Wel beginnen de voetbal workouts. ( Het echte spelen begint pas in maart.. ) Elke dag zijn er 45 workouts en daarna gaan we zaalvoetballen. Dat gaat interessant worden....

Isabel

  • 08 November 2015 - 08:27

    Frank:

    Hi Isabel, hier in NL proberen ze ook Halloween te vieren maar dat vind ik toch maar een farce, net zoeits als dat ze in Spanje carnaval gaan vieren of zo ... maar in USA lijkt me dat wel weer leuk. Maar zo'n "lockdown" lijkt me echt niet vet, dan schrik je volgens mij toch echt wel ff. Alvast veel voorpret met het voetbal, stop je dan met volleybal? Groetjes Frank

  • 08 November 2015 - 17:49

    Miekevanbeers:

    dag Isabelle, gisteren kreeg ik je verslag niet boven water , misschien door werk aan Zuggo .
    Nu is het me gelukt ..Je hebt wel een spannende weken achter de rug .Haloween zelf is blijkbaar
    niet genoeg ..Je wordt wel Stress-bestendig denk ik, na al die gebeurtenissen en dan nog een
    een oefening erover heen . Maar met VOETBAL -training schop je weer alles van je af denk ik .
    Train lekker en tot de volgende keer , groetjes, oma


  • 11 November 2015 - 16:51

    Petra:

    Ha Ies, pffff heftig verhaal zeg!! Wat hebben we in Nederland dan een onbezorgd leventje :) Gelukkig is alles goed afgelopen.
    Ik ben verbaasd over al je trainingen, je hebt inmiddels vast een topconditie.........hoe gaat het met je knie?

  • 15 November 2015 - 21:42

    Ad:

    Hoi Isabel, het wordt bij jou ook nietr echt saai.Gelukkig liep het allemaal goed af. Geniet maar va nde aanloop naar Christmas. Sinterklaas vieren ze d`r niet, denk ik zo. Cheers, Ad

  • 16 November 2015 - 22:26

    Paul:

    Hi Isabel. Nou, nou! Je maakt wat mee daar! Het spannendste bij de UvA was van de zomer de bezetting Maagdenhuis en afgelopen week een pandje in de stad door wat studenten die meer inspraak willen. Wel goed, dat ze bij jou op school over calamiteiten nadenken en er op voorbereid zijn. Wat leuk, dat je weer gaat voetballen! Claudia is hier ook nog steeds actief in. Leuk vriendenteam, maar ze doen het goed in de competitie. En leuk, dat er weer meiden aansluiten, die ook uit jouw periode weer bij hun meedoen.

    Groetjes,

    Paul, Angelique & Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mexico

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2016

Begin 2016

30 December 2015

Einde 2015

07 November 2015

Week 13 en 14

21 Oktober 2015

Week10, 11 en 12

04 Oktober 2015

Week 8 & 9
Isabel

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 5717

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: